„Jeden robot vybírá podle potřeby požadované příchuti, druhý robot mixuje a třetí umisťuje jogurtové produkty v kartonech na připravenou paletu. Ta se automaticky zabalí a je připravená k expedici nebo uskladnění,“ pro server e15.cz uvedl marketingový manažer Hollandie Jan Škoda.
Ruční způsob mixování produktů společnosti Hollandia vyžadoval dle velikosti objemů zboží 10–12 pracovníků v rámci osmihodinových směn po 7 dní v týdnu. Tuto práci nyní zastanou roboti. Celková investice do projektu byla 16 milionů korun s návratností pět let. To už je pořádná úspora, co říkáte?
Dalším příkladem je mlékárna Madeta, která v roce 2018 koupila dva roboty a plnicí linku za téměř 200 milionů korun do závodu v Jindřichově Hradci, kde vyrábějí smetanové krémy Lipánek.
„Produkce lipánka, jehož historie sahá až do roku 1966, díky robotizaci postupně vzroste až o 30 %. Kapacita haly bude po modernizaci 40 000 kelímků za hodinu, ve špičce až 55 000 kelímků“ uvedl ředitel závodu Jaroslav Štípek.