Eprin
CZ|EN
Homepage / News / BlogJak ochránit své miliony

Jak ochránit své miliony

Necháte operovat své srdce sice milou a pěknou sestřičku z operačního sálu, nebo chcete zkušeného, věhlasného a spolehlivého profesora se dvěma atestacemi?

S dodavateli a jejich výběrem je to hodně podobné a otázkou aktuální doby je, jak vybrat tu správnou firmu a nenaletět nesolidnímu partnerovi. Informací na internetu s barevnými fotografiemi je opravdu mnoho a není vůbec jednoduché na trhu mezi desítkami tradičních zavedených firem rozpoznat právě vzniklou, tu garážovou, která je složená z různých „sympaťáků“, kteří klidně trhu nabízí nejrůznější produkty, výhodné služby a spolupráci.

O tom, že datově nebo i finančně vytunelovali mnohdy několik svých zaměstnavatelů a jejich jedinou kvalifikací namísto vzdělání, erudice a kvalifikačních předpokladů je jen jejich tvář a momentální znalosti, samozřejmě pomlčí. A většinou ještě přidají osobní dojemný příběh jako své alibi takové činnosti. Takový podvod, parazitování či nekalosoutěžní postupy stojí zákazníky často miliony.

Ochraňte své miliony včas!

Před každým výběrem dodavatelů je dobré vycházet už v zadání z jasného vědomí toho, co skutečně moje společnost potřebuje, očekává a proč. Tyto faktory by měly být podtrženy dotazem na důležité informace, jako je vyčíslení investice do energie na celou spolupráci a času včetně financí. Co má být vlastně společným výsledkem?

Základní pomoc a přehled pro výběr dodavatele v oboru automatizace, digitalizace a robotizace:

 
Nákup a prodej produktů je obrovská oblast pro různé cesty obchodování. Má firma povolenou živnost nebo koncese ve své oblasti? Je potřeba se vyhnout budoucím právním sporům s dodavatelem. Solidní firma by je měla předložit bez zaváhání. V našem registru právních požadavků evidujeme několik tisíc zákonů a norem. Kvalifikačními předpoklady jsou nejčastěji:
  • Výroba, instalace a opravy elektrických zařízení,
  • výroba, instalace a opravy elektrických strojů a přístrojů,
  • poskytování software a poradenství v oblasti HW a SW,
  • polygrafická výroba. 
 
Ještě než svolíte s osobní schůzkou se zástupcem vybrané firmy, ověřte si základní informace v obchodním nebo živnostenském registru. Soustřeďte se zejména na ekonomická data a informace
  • Zda není společnost v likvidaci nebo neukončila svou činnost,
  • jak dlouho společnost působí na trhu,
  • výše základního jmění,
  • právní formu podnikání.
 

3. Certifikáty, osvědčení
Pokud dodavatel ve své nabídce zmiňuje, že je držitelem certifikace, osvědčení nebo že jeho výrobky splňují určité atesty, nechte si takové dokumenty předložit. Zajistíte si tak kvalitní podklady pro výběr správného dodavatele. Například ISO certifikace je standardem pro celý svět.

 
Spoustu kvalitních společností se v dnešní době může pyšnit dlouhou dobou fungování. Tento parametr je dobré kombinovat se zkušenostmi, referencemi z vašeho nebo příbuzného oboru a ekonomickými ukazateli dané společnosti. Tradiční firmy dnes poskytují řadu výhod se svým know-how a takový partner vám zpravidla poskytne několik variant řešení.
 
5. Osobní návštěva a vztah
Chcete budovat spolupráci, která se vám dlouhodobě vyplatí nebo si minimálně chcete ověřit zázemí vašeho dodavatele? Správné rozhodnutí! Výkonný úl se pozná podle bzučení uvnitř. Navštivte partnera a jeho provozy osobně, nechte si zboží u dodavatele ukázat nebo si nechte předvést podobná řešení.
Solidní partner vás nechá rád nahlédnout pod pokličku, ukáže vám zázemí kde jsou díla montována a představí vám jeho týmy, které na projektech pracují.
 
 
S velikostí požadavku/projektu roste riziko jeho včasné dodávky či dokonce zvládnutí realizace. V době pandemie jde především o plnou zastupitelnost jednotlivých pozic, které se na daném projektu podílejí a možné okamžité, plnohodnotné zastoupení.
 
Spolupráce s dodavateli v oblasti automatizace, digitalizace a obecně značení, kteří zaměstnávají z 1 až 5 pracovníků se dá označit jako riziková a je zde veliký předpoklad ztráty vašich investic.
 
7. Skladové zásoby a flexibilní logistika
Vybírejte vždy dodavatele s vlastním skladem, který umožní produkty dodat okamžitě nebo v rámci dnů. Vybírejte dodavatele, za kterým stojí obecně známí a silní partneři, kteří s ním ve většině případů mají uzavřené strategické smlouvy a společně umí pružně reagovat na vaše potřeby.
 
8. Zapůjčení zboží
Máte obavy z funkcionality nebo případně jsou pro vás náklady na možnou nefunkčnost zařízení kritické? Správný dodavatel by vám měl vyjít vstříc se zápůjčkami a náhradou většiny produktů v portfoliu nebo s výrobcem sjednat jejich zapůjčení pro vaše provozy po dobu servisu.
 
9. Platba až po dodání
Každodenní práce s cash-flow je důležitá ve všech oborech. Požadujte od svého dodavatele dodávky s platbou až po dodání zboží. Každý solidní partner vás po několika realizovaných obchodech rád podpoří i v této oblasti.
 
10. Pronájem zařízení
Přemýšleli jste někdy, nebo dokonce realizovali pronájem výpočetní techniky, robotů, aplikátorů, tiskáren nebo jiných zařízení?  Hledejte silného dodavatele, který má s touto službou zkušenosti, umí ji realizovat a podpoří vás.
 
11. Řešení reklamací
Reklamační řízení spolehlivý partner vyřizuje obvykle obratem. Průměrná doba vyřízení standardní reklamace je u nejlepších dodavatelů v řádu hodin nebo dnů, maximálním standardem je však 30 dnů. Podstatným faktorem je účinná komunikace k dané reklamaci a případné fundované odpovědi na otázky, které v průběhu reklamačního řízení vyvstanou. Doporučujeme také podepsat dlouhodobé servisní smlouvy a garance.
 
 
 
A závěr? 
Přesnou definici ideálního dodavatele pro konkrétní společnost budeme hledat jen těžko a proto není naším záměrem hodnotit, co je správné a jak by to mělo být ve všech firmách.
 
Naše společnost disponuje všemi potřebnými certifikáty, oprávněními v našich oblastech podnikání. Vědomosti našich týmů jsou pravidelně zkvalitňovány odbornými školeními a garantujeme plnou zastupitelnost všech našich zaměstnanců. Veškeré naše činnosti jsou pojištěny u významých pojišťovacích institucí. Jsme firmou s dlouholetou historií, tradicí, zkušenostmi a referencemi. Umožňujeme všem našim partnerům, zákazníkům i dodavatelům, návštěvu nebo audit našich provozů, kanceláří, skladů i činností.
 
Gratulujeme vám, pokud jste stejně jako my, vybrali silné a spolehlivé partnery pro vaše podnikání.
Společnost EPRIN je vám trvale k dispozici a těšíme se na spolupráci.
We know our job and understand your needs. More than 28 years of experience in automatic identification.
Kontaktujte nás