Eprin
facebook    youtube    google    linked      
E-shopE-shop Poptávka KariéraKariéra
English

Motorsport - historie s Šenkýřem

Eprin a Motorsport
Motorsport - Šenkýř
Naše společnost navázala spoluprácí s automobilovým závodníkem a týmem Roberta Šenkýře na řadu úspěšných projektů v oblasti sportu. Robert Šenkýř se stal v době naší spolupráce několikrát mistrem republiky, vicemistrem Evropy, a nakonec také mistrem Evropy. Jsme velmi rádi, že jsme mohli být u toho.
 
Automobilový závodní tým ROBERT ŠENKÝŘ - MOTORSPORT vznikl v roce 1997, závodní tradice rodu Šenkýřů je však o mnoho delší.
 
Začal ji Robertův otec Jan Šenkýř, známý ladič a konstruktér, který se jako jezdec po boku Zdeňka Vojtěcha a Břetislava Engeho podílel na triumfu značky Škoda v Mistrovství Evropy značek v roce 1981 a v letech 1979 - 1981 byl vítězem Mistrovství ČSSR v závodech na okruzích.
 
V jeho stopách kráčí i syn Robert, jenž už odmalička doprovázel svého otce v roli časoměřiče a mechanika a po absolvování závodní školy Jiřího Mičánka v roce 1992 získal licenci automobilového závodníka. Závodnickým debutem mladého jezdce byl závod do vrchu v Náměšti nad Oslavou v roce 1993, kde Robert startoval s vozem Škoda Favorit ve skupině N-1300. V roce 1994 již absolvoval s vozem Škoda Favorit skupiny "A" kompletní seriál Mistrovství České republiky a celkově skončil devátý.
 
Sezóna 1995 pak byla pro Roberta Šenkýře plně ve znamení profesionálního nasazení. Jako juniorský reprezentant České republiky se zúčastnil kompletního seriálu Mistrovství středoevropské zóny FIA v závodech do vrchu a umístil se v něm na celkovém třetím místě. V tomto roce se také stal 1. vicemistrem českého okruhového šampionátu ve skupině A-1300.
 
Ve všech závodech startoval s vozem Škoda Felicia Kit Car, prvním netovárním automobilem tohoto typu v českých závodech, jehož konstruktérem byl Robertův otec Jan. S vozem Škoda Felicia Kit Car Robert závodil i v dalších dvou letech a pokaždé, v roce 1996 i 1997 zvítězil v Mistrovství středoevropské zóny FIA v závodech do vrchu.
 
V roce 1997 pak Robert zvítězil také v celkovém hodnocení skupiny A-1300 českého okruhového mistrovství. Plány pro rok 1998 jednoznačně definovala touha po obhajobě předchozích dvou titulů ve středoevropském vrchařském mistrovství, ale doladění nového vozu Škoda Octavia trvalo déle, než se předpokládalo, a i když na konci sezóny už vůz odpovídal představám před sezónou, na lepší než druhé místo ve skupině "A" to nestačilo.
 
Od roku 1999 se z důvodu sledovanosti a kvality českého a evropského vrchařského mistrovství začal tým Roberta Šenkýře věnovat pouze závodům do vrchu. Protože se ve vrchařském mistrovství vše soustředí na souboje v jednotlivých skupinách, bylo zapotřebí najít silnější vůz, s nímž by bylo možno úspěšně bojovat i v absolutním hodnocení skupiny A. Zde pomohla brněnská firma Renocar BMW a zapůjčila pro sezónu 1999 vůz BMW M3 3,0 l, se kterým Robert nakonec celou sezónu absolvoval.
 
Od tohoto roku se také datuje spolupráce se slovenským pneumatikářským gigantem, společností Matador, a.s.. Robert Šenkýř se stal potřetí mistrem středoevropské zóny FIA ve skupině "A" a zakončil tak úspěšné pětileté působení v tomto evropském seriálu. V Mistrovství ČR se umístil těsně za medailovými pozicemi na čtvrtém místě. Již v průběhu sezóny 1999 si však tým vyzkoušel i atmosféru několika závodů seriálu Mistrovství Evropy.
 
Výsledky v těchto závodech, například stříbro ze Slovenské Baby, byly velice povzbudivé a spolu s výsledky v zónových závodech napomohly k tomu, že se Robert Šenkýř objevil v užší nominaci reprezentačního týmu ČR pro rok 2000. Po vážné havárii ve čtvrtém závodě Mistrovství Evropy na trati Ecce Homo ve Šternberku však musel tým několik závodů vynechat a ztratil tak naděje na dobré celkové umístění v sezóně. Havárie však přinesla rozhodnutí o přestavbě vozu na silnější modifikaci 3,2 a o to větší bylo vkládáno očekávání do sezóny 2001, ve které tým opět startoval pod hlavičkou Czech National Team.
 
A výsledek se dostavil. Druhá místa v Mistrovství ČR i v Mistrovství Evropy ve skupině A cestovních vozů jsou dalším postupným krokem k vytčenému cíli: zisku titulu mistr ČR a mistr Evropy v závodech automobilů do vrchu.
 
Související odkazy:
Motorsport - Šenkýř 2
Motorsport - Šenkýř 3
Motorsport - Šenkýř 4
Motorsport - Šenkýř 5
Spolupracujeme s významnými partnery
25 let zkušeností v oboru automatické identifikace
Umíme svoji práci a rozumíme Vašim potřebám
Kontakty
Brno+420 538 707 200+420 602 158 104
Podnikatelská 2956/6, B3, Brno
Zaregistrujte se k odběru novinek
Přihlašte se pro odběr novinek, trendů z trhu a speciálních nabídek EPRIN.
Newsletter
K provozování našeho webu využíváme takzvané cookies. Cookies jsou soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a obecně k zajištění vaší maximální spokojenosti. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme.